Pages

22 April 2010

Solat Jumaat

Gua solat Jumaat hari ni macam biasa. Gua sama bos solat Jumaat dekat Masjid India. Cuma kadang-kadang aja solat “Masjid Negara”. Port gua macam biasa, bentang sejadah dalam Wisma Yakin untuk berjemaah solat Jumaat. Jemaah Masjid India time solat Jumaat ni memang boleh tahan ramai. Sama ramai dengan jemaah lelaki kat Masjid Sogo tu. Mujur juga jemaah Masjid India ni tak melimpah ruah gilababi, kalau tak mau gua solat Jumaat dari tingkat 10 pejabat gua ni.
Nak dijadikan cerita, sedang gua khusyuk dengar Imam baca Al-Fatihah, ada la pulak mangkuk hayun yang tak reti bahasa nak silent mode telefon bimbit dia. Mangkuk mana tah yang telefon dia. Sekali nada dering dia, lagu Shakira. Hambik. Mana gua nak dengar Imam baca Al-Fatihah, mana gua nak dengar lagu Shakira tu. berterabur juga gua nak baca Al-Fatihah lepas tu. Gua syak, bos gua pun mesti sama.Itu jam gua memang terfikir dah nak tendang orang kat depan gua tu suruh matikan telefon bimbit dia. Mujur juga gua macam terdengar bisikan suruh bersabar dan kembali khusyuk dalam solat. Malaikat barangkali

No comments:

Post a Comment