Pages

23 April 2010

Tentang Kambing

Kambing adalah merupakan binatang peliharaan yang mempunyai bau yang agak kurang enak. Ini kerana kambing seringkali dilabel sebagai binatang yang takut air, oleh kerana takut air memang sering kali kambing mengelak untuk pergi mandi ke. Bila dah tak mandi , kambing ni manalah ada duit, jauh sekali mempunyai KWSP. Bila takde duit, macam mana nak pergi beli perfume kat Sogo kan. Maka sebab itulah kambing memang tak pernah nak wangi. Sungguh pun demikian kambing mempunyai kualiti daging yang cukup enak. Harga kambing ni pun boleh tahan mahal hingga membuatkan tuan punya dompet rasa senak bila makan kambing waktu nak gaji lagi dua minggu baru nak dapat.

Dari segi menu terdapat pelbagai menu yang berasaskan kambing. Daripada menu yang biasa-biasa untuk golongan PPRT kari kambing misalnya hinggalah menu untuk golongan kapitalis, Lamb Shank.

Adalah dipercayai kambing-kambing yang berlakon dalam cerita Halimah Jongang The Series dan Chapalrela turut mempunyai hubungan keluarga yang rapat dengan anak kambing yang hilang dalam cerita Ahmad Albab. Namun kambing-kambing tersebut masih lagi menunggu royalti yang dijanjikan oleh stesen TV berbayar dan tak payah bayar kerana stesen TV terbabit terlalu kerap sangat main ulangtayang cerita Ahmad Albab tersebut.

No comments:

Post a Comment